Recent Articles

Search This Blog

Loading...

Monday, April 30, 2012

Pilih beg tangan ikut bentuk badan...


Mungkin ramai wanita yang tidak mengetahui tentang tips penting ini kerana rata-rata wanita membeli beg tangan hanya kerana terpikat dengan faktor luaran tanpa memikirkan kesesuaian dengan bentuk badan. Fai pun macam ni juga. Belek2, bila dah suka jer terus beli... Tak pikir pun beg tangan tu sesuai dengan bentuk badan atau tak... Hihi...

Tahukah anda bahawa perkara ini juga perlu diambil kira? Jommm ikuti tip berikut sebelum membuat keputusan membeli beg tangan... (^_^)


Panduan memilih beg tangan mengikut susuk dan bentuk tubuh:





Bentuk tubuh jenis pear
  • Selalunya mereka akan besar di bahagian punggung (pinggul yg lebar) dan kecil di bahagian dada.
  • Perlu mengalih perhatian ke bahagian atas. Justeru itu, beg tangan dgn TALI PENDEK sesuai utnuk anda. Beg bertali pendek melindungi dada anda yg kecil. Ia juga memberikan keseimbangan pada bentuk badan.

Bentuk tubuh jenis apple
  • Akan kelihatan kurus di bahagian punggung ke bawah, namun mengalami masalah besar di bahagian atas.
  • Sebaiknya gunakan beg tangan yang tergantung di paras pinggang seperti beg silang atau beg bimbit supaya dapat memberikan keseimbangan kepada tubuh badan anda.
  • Beg tangan yg TALInya PANJANG sedikit sesuai untuk bentuk badan apple untuk mengelakkan badan nampak terlalu penuh di bahagian atas. Dgn tali yg panjang seidikit, ia dpt menutupi kekurangan bahagian atas yg besar dari yg bawah.




Bentuk tubuh jenis hour glass
  • Jenis ini sempurna, nampak seimbang di bahagian atas dan bawah serta pinggang kelihatan ramping.
  • Wanita berbentuk badan ini sgt beruntung kerana boleh menggayakan semua jenis beg.
  • Tetapi anda tidak perlu terlalu yakin. Terdapat beberapa perkara yang harus difikirkan sebelum anda memilih beg tangan seperti corak, bentuk, gaya dan warna. Fabrik kulit, warna hitam dan putih merupakan ciri2 yg paling sesuai untuk pemilihan beg tangan anda. Saiz yg sederhana, lebar, membujur dan bersandang adalah yg terbaik untuk anda kelihatan bergaya semasa berjalan.
 



Bentuk tubuh jenis petite
  • Selalunya wanita yang bertubuh KURUS memiliki bentuk badan seperti ini. Beg jenis lebar dan clutch juga boleh dikenakan pada pemilik yg mempunyai tubuh begini.
  • Jgn sesekali suba menggayakan beg tangan yg bertali pendek kerana ianya akan menampakkan lagi bentuk badan anda yg kecil.
  • Beg berbentuk bulat atau ala-ala bulat sesuai untuk wanita yang memiliki bentuk badan jenis ini. 
 



Bentuk tubuh jenis slim athletic
  • Kalau wanita yg aktif bersukan biasanya ukuran dada, pinggang dan pinggul mereka sama sahaja.
  • Sama seperti wanita yg memiliki tubuh jenis petite, beg berbentuk bulat atau ala2 bulat sesuai juga untuk wanita yg memiliki tubuh bentuk jenis slim athletic.
Gambar di atas semua ihsan en.google... Tengok gambar handbeg yg cantik2 ni tiba2 pula rasa nk beli handbeg. Last Fai beli handbeg sebelum nikah tahun lepas... Dah setahun lebih ni tak beli hndbeg baru... Ermmm, esok cuti nak pi usha2 la... SELAMAT HARI BURUH kpd semua yg sudi singgah sini dan masih bekerja. Enjoy your holiday!  ^_^

5 comments:

IntaNBerliaN said...

info yg sgt bagus ni.. sbb mmg sy beli selalu ni pun sbb minat.. xpnh lak sbb ikut bntuk bdn.. :-)

MamaEma said...

ema suka yg jenis besar-beasr tali pendek..sebab boleh sumbat segala keperluan anak..ngeh3x..

Lily@MamaZaraZareef said...

Akak memang suka beg tali pendek..rupenye memang sesuai utk bdn bentuk pear ye..(akakla tu..heheh)

Btw, pegi kuantan aritu patutnye 3 jam je. Tp bl bwk keta sendiri..cmpur berhenti rehat dh jd 4 jam lebih..:-P

Alycia said...

salam kenal.. tq for sharing this ;)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hehe yg tau minat beg tangankedua dari baw
h kiki

“Apa saja yang Allah anugerahkan kepada manusia berupa rahmat, maka tiada sesuatupun yang dapat menahannya; dan apa jua yang ditahan oleh Allah maka tidak ada sesuatupun yang dapat melepaskannya sesudah itu. Dan (ingatlah) Dialah sahaja yang Maha Berkuasa, lagi Maha Bijaksana.” (Surah Fathir:2)

Total Wellness Program

Anti-Aging
Vivix

Anti-Oxidants
CarotoMax, Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Athma, Sinus (Resdung), Allergy, Hives (Gegata), Eczema
Alfalfa, B Complex, Vitamin C

Breastfeeding Set
Vitalea, B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, Performane Drink

Children's Health
Chewable Vitalea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, MealShake

Confinement Set
Vitalea, B Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP, Omega Guard

Diabetes Set
Fiber, GLA Complex, B Complex, Vitamin C

Gout Set
Fiber, Performance Drink, Omega Guard, Alfalfa

Immune Booster
NutriFeron

Men's Health
Vitalea, B Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Preggy Mommies
Vitalea, B Comples, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Skin Care
B Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Students' (12 years ++)
Vitalea, B Complex, Vitamin C, Lecithin, Omega Guard

Weight Management
Fiber, Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch energy Tea Mix

Individuals that don't like pills @ tablets
Meal Shake, ESP, Vivix, NutriFeron