Pengedar Sah Shaklee di Pasir Gudang, Johor. Mula terjebak dengan Shaklee sejak tahun 2011. Terdapat pelbagai supplement yang ditawarkan, antaranya seperti Set Berpantang Shaklee, Set Mengandung Shaklee, Set Kecantikan Shaklee, Set Awet Muda Shaklee, Set Kesihatan Optimum Shaklee, Set Sendi Shaklee, Set Jantung Sihat Shaklee dan berbagai-bagai lagi mengikut keperluan anda..

Apa jua yang ditawarkan dalam blog ini adalah bersifat peribadi dan tidak terlibat dengan mana-mana pihak syarikat. Harap Maklum.

Friday, February 21, 2014

Keajaiban Sedekah.. Mesti baca!!!

Perkongsian dari rakan group whatsapp.. Semoga bermanfaat untuk kita semua. Jemput baca...
______________________________________

More we give, more we get....

Keajaiban Bersedekah;
Mesti Baca !!!!

Assalamualaikum, 3 minggu lepas saya menghadiri satu seminar selama 5 hari. Seminar ini kebanyakannya dihadiri oleh mereka yang diberi kelapangan kewangan oleh Allah. Ini kerana kos seminar itu hampir RM8,000 untuk 5 hari. Tak ramai yang mampu hadir disebabkan kos yang sangat tinggi.

Sepanjang 5 hari di sana, saya bertemu dengan ramai jutawan. Mereka 'tersangat' kaya. Ada yang income mencecah RM500k-RM600k sebulan, baru berusia 40-an. Ada yang baru berusia 25 tahun, tapi pendapatan bulanan sudah mencecah RM50k sebulan. Ada yang berusia 35 tahun. Sales tahunan mencecah RM120 juta. Tak boleh nak cerita semua. Sebab terlalu ramai yang hebat. Subhanallah. Saya sendiri terkejut dengan kejayaan mereka.

Nasihat Dari Para Jutawan

Jangan tunggu kaya baru nak sedekah. Sebab itulah nanti kita tak kaya kaya. Untuk menerima, kita perlu memberi dahulu. Semasa salah satu sessi, saya sarapan pagi bersama mereka. Saya tanya mereka, apa rahsia amalan yang mereka buat untuk berjaya sampai ke tahap itu?









Salah seorang peserta, berusia 25 tahun berpendapatan RM50k sebulan berkongsi dengan saya.

"Bang, saya nak share satu benda aja. Kalau kita nak yang terbaik. Kita kena beri yang terbaik. Nak duit banyak, kena sedekah banyak. Satu benda mudah yang saya nak share dengan abang, sedekah bila masuk masjid. Abang buka beg duit, ambil duit yang paling besar. Then, sedekah kat tabung masjid. Abang buat aje, nanti abang akan rasai perbezaannya. Bila kita beri yang terbaik, Allah pulangkan yang terbaik untuk kita."

Kemudian, salah seorang CEO syarikat lain menambah.

"Firdaus, kau jangan percaya apa dia ni cakap. Jangan percaya, tapi kau buat aje!!! Ingat, duit yang paling besar dalam wallet ok."

Kemudian, salah seorang CEO syarikat lain pulak menambah.

"Saya ni dah lama jutawan. Tapi, dulu nak sedekah kat masjid, RM10 pun rasa berat. Kedekutnya saya waktu tu. Tapi, lepas saya belajar. Saya dah tak kedekut. Saya pun sama macam mereka. Saya keluarkan duit yang paling besar ada dalam wallet saya. Saya juga selalu tukar duit kecil, RM1, RM5, RM10, RM20 dan saya selalu bawa bersama saya. Bila saya jumpa orang yang memerlukan, saya akan sedekah ikut keperluan mereka."

Wowwww...... Ini rupanya rahsia mereka.

Hari Khamis yang lepas, saya masuk ke Masjid di Parit Buntar. Pada waktu tu, saya teringat nak bersedekah kepada masjid. Saya berazam nak sumbanglah RM50 kepada masjid. Sebab saya sangka itulah duit yang paling besar saya ada dalam wallet. Tiba tiba, bila saya buka beg duit. Allahuakbar. Macam mana ada duit RM100 pulak dalam wallet saya ni?

Aduh !!!!! Iman saya mula bergoyang. Nak sumbang RM50 pun dah kira besar. Inikan pula RM100. Fuhhhhh.... Saya berpeluh seketika. Tapi, disebabkan saya teringat kata kata para jutawan yang menggalakkan saya menderma wang terbesar dalam wallet. Saya pun, dengan rasa 'berat hati'. Saya keluarkan RM100 dan masukkan dalam tabung masjid. Saya ingat lagi, masa saya sumbang tu. Saya berdoa kepada Allah.

"Ya Allah, aku berikan yang terbaik untuk Mu. Aku tak tahu macam mana Kau akan gantikan duit ini untukku. Tapi, aku sudah menjalankan tanggung jawabku. Sekarang, aku serahkan pada Mu untuk mengaturkan sesuatu untuk aku."

Sejujurnya, masa saya keluar masjid. Saya asyik berfikir.

"Hmmm.... macam manalah Allah nak gantik RM100 ni dalam masa segera?"

Tak nampak jalan yang saya akan dapat duit dari mana mana sumber bisnes yang saya buat. Tapi, tak per lah. Saya buat kerja saya, selebihnya saya serahkan kepada Allah. Apa Berlaku Pada Hari Jumaat? Pagi Jumaat, saya buat kerja seperti biasa. Tiba tiba, saya dapat panggilan telefon daripada abang saya.

"Daus, cepat cepat. Jual saham yang hang beli tu? Sekarang naik mencanak."

Tanpa membuang masa, saya terus onlinekan telefon saya. Saya cek saham yang dah 2-3 minggu saya beli, yang asyik turun tak naik naik. Saya pun dah sedikit kecewa dengan saham ni. Terbeliak biji mata saya tengok harga semasa saham tersebut. Allahu akbar. Kalau dihitung mudah, keuntungan sekitar RM4,800. Subhanallah. Tanpa membuang masa, saya terus jual saham tersebut. Syukur Alhamdulillah.

Saya benar benar tak sangka, Allah nak beri rezeki kepada saya daripada pintu yang tidak saya sangka. Memang saya jangka saham yang saya beli tu akan naik. Saya jangka untung dalam RM1,000-RM1,500. Tak lah sampai RM4,800 dalam tempoh 2-3 minggu. Subhanallah. Saya bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan.

Selepas itu, saya pergi ke masjid untuk menunaikan Solat Jumaat. Sekali lagi, saya buka beg duit saya, saya dermakan wang paling besar yang saya ada. Kali ini, saya berdoa kepada Allah.

"Ya Allah, aku bersyukur dengan nikmat yang Kau berikan kepadaku. Terima kasih kerana memberi 'pulangan' kepada aku dengan begitu pantas. Hari ini, aku berikan sumbangan aku lagi untuk masjid ini. Semoga Kau berikan yang lebih baik buat aku selepas ini."

Jangan takut untuk bersedekah. Selama ini, bukan saya tak percaya THE POWER OF SEDEKAH. Saya tersangat percaya, tapi biasalah. Kita manusia. Kita selalu rasa takut nak MEMBERI. Kita ingat dengan memberi akan mengurangkan apa yang kita ada. Sebenarnya tak, bila kita memberi. Kita akan menambah apa yang kita sedia ada.







Saya tulis kali ini, semata mata untuk memberi kekuatan kepada saya untuk memberi yang terbaik dalam setiap perkara yang saya lakukan. Semoga kisah ini juga sedikit sebanyak akan memberi inspirasi kepada anda untuk bersedekah.

Kawan kawan semua... Jom Bersedekah. Ingat pesan ini, "Kita kurang berjaya bukan kerana kita kurang menerima, tetapi kerana kita kurang memberi. The more we give, the more we get back. Insya Allah."

Jika kita tak mampu nak bersedekah dengan wang ringgit, jom bersedekah dengan cara yang paling mudah. Iaitu dengan memberi senyuman. Kalau ini pun kita tak mampu nak lakukan, hmmm.... Lebih baik kita usah hidup. Semoga Allah beri kekuatan kepada kita untuk lebih banyak memberi selepas ini.
 
Wasalam

________________________

Banyakkk pengajaran yg dapat diambil dari kisah ini.. Semoga ianya menjadi iktibar buat kita semua. Mulai hari ini Fai akan cuba utk berikan yg TERBAIK ketika bersedekah. Tak nak dah ade rasa ragu2 untuk bersedekah duit yg paling besar ada dalam wallet... Hihi.. Semoga kita juga akan mendapat pulangan yg terbaik. InshaaAllah..




Fai CeritaCinta
Shaklee ID : 852741
HP & Whatsapp : 019-7428120
Email: nnurfairuz@gmail.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

4 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Ini mesti ikut kursus DAO pakar menjadi org jutawan

Jie Susanos said...

kisah yg mnarik..jgn kedekut2..

wahida said...

pernah dgr cerita pasal ni...

mmg itulah keajaiban bersedekah, Allah janjikan ada ganjarannya, yang penting ikhlas semasa bersedekah itu..


sama2 kita amalkan...
nice sharing...

Cho Zila said...

paham sangat paham.. masalahnya duit paling besartu jer satu kita der yang lain der kecik2 ngat.. mungkin akak belum lagi dapat berfikiran spt jutawan... kena berubah..

“Apa saja yang Allah anugerahkan kepada manusia berupa rahmat, maka tiada sesuatupun yang dapat menahannya; dan apa jua yang ditahan oleh Allah maka tidak ada sesuatupun yang dapat melepaskannya sesudah itu. Dan (ingatlah) Dialah sahaja yang Maha Berkuasa, lagi Maha Bijaksana.” (Surah Fathir:2)

Copyright to FAI NARDIR
Designed by UMIESUEstudio 2015