Pengedar Sah Shaklee di Pasir Gudang, Johor. Mula terjebak dengan Shaklee sejak tahun 2011. Terdapat pelbagai supplement yang ditawarkan, antaranya seperti Set Berpantang Shaklee, Set Mengandung Shaklee, Set Kecantikan Shaklee, Set Awet Muda Shaklee, Set Kesihatan Optimum Shaklee, Set Sendi Shaklee, Set Jantung Sihat Shaklee dan berbagai-bagai lagi mengikut keperluan anda..

Apa jua yang ditawarkan dalam blog ini adalah bersifat peribadi dan tidak terlibat dengan mana-mana pihak syarikat. Harap Maklum.

Friday, October 9, 2015

Korang Tau Tak tomato adalah sejenis BUAH, bukannya sayuran ??

Korang Tau Tak, Tomato sebenarnya adalah sejenis BUAH tau bukannya sayuran. Fai memang sukaaa sangat makan tomato ni. kalau masak tom yam, Fai mesti akan lebihkan tomato. Kalau makan nasi ayam, mesti minta EXTRA Tomato. Kadang-kadang tak tahu nak makan apa, Fai makan nasi berulamkan tomato je. Hehehe.. Banyakkk rupanya manfaat tomato ni. Meh Fai kongsikan 7 manfaat tomato daripada sebuah laman web Indonesia... Lepas dah baca ni, korang yang tak suka tomato mesti akan usaha juga untuk makan tomato. Hihihi...


Korang tau tak?
Tomato mengandungi kandungan LIKOPEN yang TINGGI yang sangat BERKESAN untuk MENCEGAH KANSER. Siapa yang tak suka makan tomato tu kenalah belajar untuk sukakan tomato  ye. Hihi... 




Berikut ini 7 manfaat dahsyat tomato bagi kesihatan tubuh anda :

1. Melancarkan dan Menyehatkan Sistem Pencernaan. Salah satu kelebihan tomat yaitu merupakan sumber serat yang diperlukan oleh tubuh anda. Sehingga, bagi siapapun yang menginginkan sistem pencernaan tetap sehat dan lancar, mulailah dengan mengkonsumsi buah merah tersebut. 

2. Melindungi kulit wajah dan Kulit Tubuh. Ini dikarenakan, tomat merupakan sumber likopen. Kandungan likopen dalam tomat berfungsi untuk mencegah kerusakanan jaringan kulit yang diakibatkan oleh sinar ultraviolet dari matahari. 

3. Memperkuat Tulang Pada Tubuh. Ini dikarenakan, buah tersebut merupakan sumber vitamin K yang mampu mencegah mengeroposnya tulang atau lebih dikenal dengan istilah osteoporosis. 

4. Pencegah Kanker Yang Lebih Efektif. Bagi anda yang ingin terhindar dari berbagai jenis kanker seperti kanker prostat, mulut, tenggorokan, lambung, usus besar, dan kanker ovarium, mulailah rutin untuk mengkonsumsi buah tomat tersebut. Karena kandungan likopen dalam tomat sangat ampuh mencegah berbagai kanker tersebut. 

5. Pencegah Diabetes Secara Alami. Kandungan kromium dalam buah tomat mampu membantu menyeimbangkan kadar gula darah dalam tubuh anda. Sehingga lebih stabil dan tidak membahayakan kesehatan tubuh anda. 

6. Menajamkan Penglihatan Anda. Sumber vitamin A dalam tomat berfungsi untuk menjaga kesehatan mata serta mampu menajamkan daya lihat organ mata seseorang terhadap berbagai benda di sekitarnya. 

7. Memperkuat dan Memperindah Mahkota Kepala Anda. Sumber vitamin A dalam tomat mampu menyehatkan rambut serta memperkuat rambut dari ujung hingga akarnya. 




Rugiiiii tau kalau korang tak suka makan tomato ni.. Banyakkk khasiatnya...







Fai Nardir  
I'm more than willing to help 
Contact No: 019-7428120 
Email: nnurfairuz@gmail.com

2 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Akak suka sangat dengan buah tomato ni..
Masakan yg ada tomato yg paling akak suka..
Buat ulam pun sodap Fai :D

Liyana said...

sy suka makan tomato cicah garam hehehehe sedappp

“Apa saja yang Allah anugerahkan kepada manusia berupa rahmat, maka tiada sesuatupun yang dapat menahannya; dan apa jua yang ditahan oleh Allah maka tidak ada sesuatupun yang dapat melepaskannya sesudah itu. Dan (ingatlah) Dialah sahaja yang Maha Berkuasa, lagi Maha Bijaksana.” (Surah Fathir:2)

Copyright to FAI NARDIR
Designed by UMIESUEstudio 2015